3 pasi prin care putem reduce consumul de sare - sfaturi de la dr Oz

Consumul ridicat de sare poate fi considerat o dependenta?

Cercetatorii americani si australieni au ajuns la concluzia ca zona creierului care se activeaza in momentul in care organismul simte nevoia sa consume sare, este aceeasi zona care se activeaza si in cazul consumatorilor de cocaina sau opium.
Organismul uman are nevoie de sare pentru circulatia sangelui si a fluidelor tisulare, pentru ca sistemul nervos sa functioneze in parametri normali, dar si pentru buna functionare a aparatului reproducator, a glandelor si muschilor.
"Este un mecanism evolutiv de supravieţuire, foarte valoros, deoarece un animal lipsit de apă sau de sare şi cu forţele slăbite din această cauză poate să inghită apa sau sarea necesară în doar 5-10 minute şi să-şi revină rapid, fiind astfel mai puţin vulnerabil în faţa prădătorilor, " a spus Derek Denton, fondatorul Institutului Howard Florey din Melbourne, Australia.
 
Pasul 1
Incearca sa elimini din alimentatia ta in primul rand alimentele procesate cum ar fi chipsuri, conserve, alimente semipreparate congelate, amestecuri de condimente (ex: vegeta) dar si sosuri pentru salate. Acestea au un continut ridicat de sare pe care nu il poti tine sub control.
 
Pasul 2
Fii atent la alimentatia ta sa nu iti lipseasca celelalte minerale. Uneori oamenii simt nevoia sa consume sare deoarece au lipsa de alte minerale cum ar fi magneziu, calciu si zinc. Asa ca consuma regulat alimente bogate in aceste substante sau daca este cazul ia suplimente nutritive.
Nivelul de sare din organism depinde si de cat de hidratati suntem. Spre exemplu, daca suntem insetati putem simti nevoia sa mancam mai multa sare. Asa ca beti intotdeauna apa constant si incercati sa evitati consumul de bauturi acidulate dietetice dar si bauturi destinate sportivilor care pot contine o cantitate mare de sodiu.
 
Pasul 3
O jumatate de lingurita de sare contine aproximativ 1200 mg de sodiu, ceea ce reprezinta jumatate din cantitatea de sodiu recomanda pe zi.
Deci practic intr-o zi avem nevoie de 1 lingurita de sare pentru a atinge aportul de sodiu recomandat.
Pentru a da gust mancarii nu este neaparat nevoie sa folosim sare, incepeti sa experimentati diverse condimente picante, iuti, acre, etc si veti vedea ca in timp veti reduce consumul de sare.