7 sfaturi pentru a stimula metabolismul

Fiecare persoana care tine un regim alimentar se loveste de fiecare data de as anumita “faza de platou”, pertioada care provoaca o multime de frustrare si chiar o pierdere de motivatie pentru a continua dieta si a slabi. Metabolismul (arderile origanismului), depind de mai multi factori complecsi. Unii oameni au in mod natural un metabolism alert, la altii este mai lenes. Barbatii, de exemplu, ard mai multa energie decat femeile. Rata de metabolism, de asemenea, tinde sa se diminueze dupa varsta de 40 de ani.
Chiar daca acesti factori sunt neschimbati, exista insa multe moduri de a stimula metabolismul si de a-ti obliga corpul sa consume mai multa energie.

Aflati cum sa iti stimulezi metabolismul
1 - Cresterea masei musculare
Corpul tau arde calorii, chiar in timp ce esti in stare de repaus : acest consum de energie in timp ce de odihna este numit rata metabolica bazala.
Aceasta rata este mult mai mare la persoanele cu o masa musculara mai mare, deoarece muschii consuma mai multa energie decat grasimea. Ca urmare, cu atat mai multvei face miscare, cu atat mai mult ti se va imbunatati masa musculara si cu cat mai multa masa musculara ai, cu atat mai multa energie vei consuma chiar si atunci cand stai.
Alege o activitate care-ti place si care te motiveaza cel mai mult in scopul de a evita plictiseala sau abandomul sportului.

2 - Practica o activitate de mare intensitate
Cu cat mai multa energie vei arde in timpul unei sesiuni de antrenament, cu atat mai mult rata metabolica bazala va ramane mai mare chiar si cateva ore dupa incheierea orei de sport.
Pentru a beneficia de aceste arderi suplimentare de energie, fa cursuri intensive la sala de sport ( de lupta corp, aerobic, Pilates, Callanetics, etc ). Macar pentru cateva minute baga un sprint rapid in timpul sesiunilor de jogging, creste intensitatea de pe masina eliptice pentru cateva minute sau baga viteza in timp ce pedalezi pe bicicleta pentru a schimba ritmul. Cheia este sa eviti monotonia !

3 – Proteinele ard mai multa energie
Pierre Dukan a fost una dintre primele nutritionistii au descoperit ca digestia proteinelor arde mai multa energie decat digestia grasimilor sau zaharurilor. Vei arde mai multe calorii, fara nici un efort suplimentar din cauza consumului de proteine.
Tinta aceste 72 de proteine nelimitat in timp ce le- a permis diferite cat mai des posibil pentru a va bucura maxim !

4 - Hidrateaza-te
Organismul are nevoie de apa pentru a digera substantele nutritive si de a elimina deseurile toxice in mod corect. Daca organismul nu dispune de apa, acesta va functiona in mod spontan mult mai lent si, astfel, vei arde mai putina energie si vei slabi mai greu.
Un sfat simplu pentru a ramane hidratat : bea un pahar mare de apa de fiecare data inainte de a manca. Nu uita sa mananci legume cu continut ridicat de apa, cum ar fi salate, castraveti, rosii.

5 - Bea cafea !
Anumite substante naturale crec in mod natural rata metabolica bazala.
Acesta este cazul substantei numita cofeina sau cafeina, care este, evident prezenta in cafea, dar si in ceai, precum si in cacao.

6 – Condimenteaza-ti mancarea!
Adauga felii de ardei iute rosu la mesele tale Dukan si iti vei stimula metabolismul ca sa arda mai multa energie!
Fii creativa si imbunatateste-ti mesele cu mirodenii si condimente!

7 – Pastreaza racoarea in casa ta
O camera racoroaza va forta corpul sa consume mai multa energie pentru a-si mentine o temperatura constanta si astfel vei arde mai multe calorii. Desigur, da termostatul pana la punctul in cazul in care se imbolnavesc toti ai casei ; tot ce trebuie sa faci este sa mentii temperatura din casa ta  usor mai scazuta  pentru a beneficia de aceasta tehnica de imbunatatore a arderii caloriilor.