FITNESS: dimineata, la pranz sau seara?

Te-ai gandit care ar fi cel mai bun moment in care poti face sport pentru a slabi mai repede si a grabi procesul pierderii grasimilor nedorite? Dimineata, la pranz sau seara?
Noi iti propunem sa analizam impreuna parerile pro si contra efectuarii exercitiilor in diferite momente ale zilei pentru a-ti face propriul plan care sa te ajute sa ajungi la greutatea dorita si asa vei deveni mai sanatoasa si mai fericita.

Exercitiile de dimineata
Pro: Pentru cei matinali miscare poate:
- sa actioneze asupra metabolismului de la primele ore ale zilei, astfel se ard mai multe calorii pe parcursul zilei
- produce endorfina care ne stimuleaza sa luam un start bun si pozitiv pentru tot restul zilei
- actioneaza ca o ceasca de cafea si ne trezeste
- puterea de concentrare este mai mare dimineata
- imbunatateste nivelul de energie incat sa fim mai active intreaga zi
- imbunatateste starea noastra mentala si ajuta memoria

Contra  - Orice moneda are doua fete, asa ca exista si reversul beneficiilor, astfel:
- ne obliga sa lucram cu mai putina energie decat ar fi necesara, avand in vedere ora matinala
- poate produce rani deoarece muschii sunt relaxati dupa somn si no suntem suficient de incalzite
- daca faci exercitiile inainte de a manca, muschii (si, inclusiv, grasimea) pot folosi toate caloriile pe care hrana le confera si nu se poate slabi in acest mod
- suntem mai expusi infarctului dimineata

Exercitiile de la pranz
Pro - Contrar opiniei multora dintre noi, cercetarile au demonstrat ca si exercitiile de la ora pranzului au beneficii. Sa vedem impreuna care sunt acestea:
- creste rezistenta organismului la miscare prin faptul ca temperatura corpului si a muschilor este cea ideala la acele ore
- elibereaza corpul de stresul acumulat in timpul diminetii
- ne da posibilitatea sa avem un motiv de bucurie si miscare inainte de relaxarea de seara
- gasesti mai usor un partener de antrenament la ora aia
- ajuta sa reducem cantitatea de mancare pe care o vom consuma la cina deoarece dupa ora de exercitii se va manca sanatos si consistent

Contra  - Aceste exercitii pot:
- sa ne impuna limita de timp destul de mica astfel incat sa nu terminam tot programul
- sa se suprapuna cu alte obligatii si sa nu mai facem deloc miscare
- din cauza aglomeratiei, traficului sa nu ajungi la timp pentru sedinta ta de sanatate

Exercitiile de seara
Pro: Pentru multe dintre noi seara este momentul ideal pentru a face sport. Iar ora la care ar trebui sa te dedici acestei activitati este undeva in jurul orei 18. Deci:
- muschii sunt incalziti si flexibili
- se poate lucra mai mult seara ca se simte nevoia sa se scape de toata tensiunea acumulata ziua
- nu exista restrictie de timp
- obosim si astfel ne asiguram un somn profund si odihnitor

Contra:
- se poate sa nu mai ajungem sa facem miscare pentru ca avem alte planuri seara pe care le consideram prioritare
- pentru unele dintre noi, miscare inseamna agitatie care nu mai aduce somnul
- alergatul pe afara seara este mult mai periculos decat cel din timpul zilei
Totusi, cand vine vorba de conditia noastra fizica este mult mai bine sa se tina cont de faptul ca trebuie sa facem cat mai multa miscare decat momentul in care o facem. Timpul optim pentru efectuarea exercitiilor este acela despre care tu stii ca nu vei fi intrerupta, cand corpul are suficient energie sa reziste miscarilor si atunci cand stim ca vrem sa slabim si ne punem in gand acest lucru. Doar atunci vom reusi!