Mituri despre alimente

Ai terminat de tinut dieta Dukan si acum eviti untul, laptele si branza in numele unui stil de viata sanatos? Sincer nu este cazul. Nu iti priva organismul de toate substantele nutritive pe care lactatele ti le ofera. Da, suntem de acord cu faptul ca multe sortimente de branza au un continut mare de calorii, nu este insa de neglijat cantitatea ridicata de calciu pe care acestea il contin. In plus, branzeturile contin acid linoleic care este de fapt o grasime “buna” ce reduce riscul aparitiei unor boli precum cancer, boli de inima si diabet. Acest acid poate ajuta in procesul de slabire.
Mai jos aveti cateva informatii pe scurt, insa va sfatuim sa va cumparati cartea lui Pierre Dukan de pe  Libris.ro sau Elefant.ro
De preferat: branzeturile tari, aromate tip feta, parmezanul, branza de capra.
De evitat: “branzeturile cu un continut redus de grasimi, acestea au intr-adevar putine calorii insa, nu sunt atat de aromate si datorita acestui fapt avem mereu tendinta de a consuma mai mult decat avem nevoie”, afirma dieteticienii.
Mancand cicolata nu vei avea migrene si nici nu vei suferi in mod obligatoriu de acnee. Ea contine o multitudine de substante anti-oxidante care ajuta la prevenirea cancerului si a bolilor de inima. Desi este bogata in grasimi, cercetatorii afirma ca, ciocolata nu ridica nivelul colesterolului.
Atunci cand te simti deprimata o tableta de ciocolata sigur te va pune pe picioare si te va bine-dispune.
De preferat: ciocolata neagra. Cu cat mai mare continutul de ciocolata pura cu atat este mai mic continutul de grasimi.
De evitat: batoanele de ciocolata umplute cu caramel si alune.
Lasa la o parte dieta care contine doar carne de pui si savureaza o friptura de vita. Carnea de vita reprezinta o excelenta sursa de proteine si substante nutritive cum ar fi: Fier, Zinc si Vitamina B12.

De preferat: felii subtiri, slabe de carne de vita la gratar. Mancare cu carne de vita si legume din belsug.
De evitat: coastele si bucatile de carne grasa. Contin mai multe calorii si grasimi. Bea cat mai mult lapte degresat. Daca iti place doar cel normal, poti sa-l inlocuiesti gradual cu cel cu mai putine grasimi pana cand ajungi sa bei doar degresat. Incearca atunci cand gatesti sa inlocuiesti (unde este posibil) apa cu laptele degresat. Mancarurile vor fi mai cremoase si mai gustoase. Totodata vei avea senzatia de satietate mult mai mult timp.

De evitat: sosuri si supe-crème bazate pe lapte 
Cafeaua – Buna in Cantitati Moderate
Nu este nevoie sa renunti la cafea! Studii recente infirma rezultatele unor cercetari mai vechi, care afirmau ca, un consum ridicat de cafea cauzeaza boli de inima si tensiunea ridicata. Consumul de cafea imbunatateste capacitatea de concentrare si ridica nivelul energetic al corpului.
De preferat: sa te limitezi la o cana de cafea pe zi cu foarte putin zahar.

De evitat: cafele mari, complexe cu frisca, zahar, ciocolata, lapte condensat si alte ingrediente mai putin prietenoase.
Multe femei evita consumul de oua datorita faptului ca acestea ridica nivelul colesterolului din sange. Ouale au un continut scazut in grasimi si contin substante care imbunatatesc vederea.

De preferat: ouale fierte tari si moi, in salate. Omlete facute doar din albus.
De evitat: oua cu bacon, carnati la aceeasi masa.
Da sunt bogate in grasimi insa, aceste fac parte din categoria grasimilor “bune”, monosaturate, grasimi care pot reduce riscul unor anumite boli de inima. Aceste grasimi pot ajuta si in procesul de slabire. Magneziul aflat in nuci ajuta la diminuarea sindromului premenstrual. Nucile reduc balonarile, schimbarile bruste de emotii si durerile de cap.
De evitat: adaugarea nucilor in mancaruri deja bogate in grasimi.