Spune "Adio" insomniei

Crezi sau nu, exista o legatura stransa intre stres, ingrasare si insomnie. Milioane de oameni sufera de insomnie, dar acum exista o sumedenie de metode pentru a o combate, de la medicamente sedative si pana la terapii alternative cum ar fi cromo- si aroma-terapia. Daca tu nu ai avut niciodata probleme cu somnul, s-ar putea sa ti se para o problema inexistenta, insa uneori exista griji sau probleme de tot felul care te impiedica sa dormi. Ce-i de facut?

Un pat bun – Atentie, ceea ce este confortabil pentru tine nu este la fel de confortabil pentru altcineva, asa ca determina singura ce tip de saltea iti este tie mai comod pentru somn. De asemenea, fii atenta si la tipul de perna pentru care optezi (poate ca preferi sa dormi fara perna, caz in care nu trebuie sa te fortezi sa o folosesti!) Ideea e sa iti creezi maximum de confort in timpul noptii.

Nu starui asupra noptilor nedormite – Nu te gandi nicidata: “Daca aseara mi-a fost greu sa adorm, sa vezi ce greu imi va fi in seara asta!” In loc de asta, cand te intinzi in pat, incearca sa te relaxezi si sa iti golesti mintea de gandurile de peste zi.

Control general – Insomnia apare de obicei in legatura cu o suferinta sau durere fizica, asa ca este indicat sa te adresezi medicului tau pentru un control amanuntit. Daca va descoperi cauza careia i se asociaza insomnia si o va trata pe aceasta, va disparea si insomnia.