Stiati ca…

Din punct de vedere nutritional, ovazul este unul dintre cele mai complexe alimente, deoarece contine carbohidrati cu absorbtie lenta din fibre, proteine, substante minerale si vitamine.

O ceasca de tarate de ovaz furnizeaza organismului in jur de 160 de calorii, un numar destul de mic, avand in vedere cat de generoasa este cantitatea de substante nutritive. Aceeasi ceasca de tarate de ovaz contine 4 g de fibre, adica 14% din doza zilnica recomandata. La acestea se adauga 6 g de proteine, inclusiv cantitati moderate din 18 tipuri de aminoacizi.

Intr-o ceasca de ovaz se gasesc 3,6 g de grasimi mononesaturate si polinesaturate, dar 0 g de colesterol. Dintre vitamine, in ovaz se gaseste o cantitate importanta de vitamina E, dar si de vitamine din complexul B. Magneziul, fierul, cuprul, calciul, manganul si zincul sunt mineralele care se afla in taratele de ovaz.

Beneficiile ovazului pentru sanatate

Grabeste slabirea

Persoanele care isi doresc sa slabeasca rapid ar trebui sa consume zilnic ovaz, in diferite tipuri de preparate. Ovazul contine fibre solubile, care, odata ajunse in stomac, isi maresc de cateva ori volumul in contact cu apa. Astfel, actioneaza ca un burete, absorbind in drumul lor toxinele si grasimile nesanatoase. Gratie fibrelor solubile, ovazul confera rapid senzatia de satietate, senzatie care dureaza mult timp. De asemenea, dupa consumul de ovaz dispar poftele alimentare.

Scade nivelul de colesterol

Ovazul este recunoscut pentru capacitatea lui de a scadea nivelul de colesterol si de a preveni asimilarea altor grasimi nesanatoase in organism. Odata cu scaderea nivelului de colesterol scade si tensiunea arteriala, iar infundarea arterelor este impiedicata. Astfel, persoanele care consuma in mod regulat ovaz au sanse mari sa previna aparitia bolilor cardiovasculare.

 

Scade riscul de diabet zaharat de tip II

Un consum regulat de ovaz contribuie la scaderea riscului de diabet de tip II, deoarece fibrele solubile au o absorbtie lenta in sange si regleaza glicemia.

Scade riscul de cancer

 

Ovazul este un aliment ideal pentru persoanele care au un tranzit intestinal lent si o digestie inceata, deoarece imbunatateste ambele procese. De asemenea, ovazul scade riscul de cancer de colon, gratie fibrelor care in drumul lor absorb toxinele si substantele care ar putea produce tumori.

Alte beneficii ale ovazului

  • contribuie la absorbtia substantelor nutritive in intestinul subtire
    - previne constipatia
    - grabeste eliminarea enzimelor pancreatice
    - mentin energia organismului la cote optime
    - contribuie la tratarea sindromului de colon iritabil.

 

 

 

 

 

 

Sursa: http://www.sfatulmedicului.ro