Tehnici de gatit in stil Dukan pentru mese delicioase

Majoritatea ne dorim sa mancam un fel de mancare gustos, usor si preparat rapid. Sa gatesti zilnic nu este usor, mai ales atunci cand tii o dieta si trebuie sa respecti anumite reguli.

Iti vom prezenta cateva idei care te pot ajuta sa pregatesti mai usor o masa in stil Dukan.

1. In functie de sezon incearca sa gatesti folosindu-te pe rand de toate alimentele permise in functie de etapa in care te afli. Consumand din toate categoriile de alimente vei oferi organismului tau aportul de nutrienti necesar pentru a te mentine in forma si sanatos. Ca sa economisesti timp uneori poti alege sa gatesti legume congelate.

Nu uita de taratele de ovaz! Le poti integra in foarte multe retete Dukan.

2. Mare atentie atunci cand vrei sa consumi un aliment tolerat. Urmareste intotdeauna continutul de carbohidrati si grasimi.

Incepand cu faza 2 a dietei - Croaziera - poti consuma pana la 2 alimente tolerate pe zi. Poti folosi aceste ingrediente sa prepari un fel de mancare mult mai gustos. Spre exemplu, amidonul de porumb il poti folosi in prepararea unui sos cremos.

3. Gateste fara grasimi

Marineaza carnea inainte sa o gatesti. Fie ca este vorba de carne de pui sau de peste, inainte de a o prepara termic marineaza-le folosind: suc de lamaie, sos de soia, ghimbir proaspat ras, etc. De asemenea, foloseste intotdeauna tigai non-aderente, forme de silicon, hartie de copt atunci cand pregatesti tarte sau desert. In plus, consuma si preparate obtinute cu ajutorul unui aparat de gatit cu aburi.

4. Lasa-ti papilele gustative sa descopere noi arome! Adauga in mancarea pe care o prepari diverse condimente, ierburi in diferite cantitati si combinatii pentru a da un gust apetisant mancarurilor. In special in zilele de PP (proteine pure) iti recomandam sa folosesti combinatii diferite de condimente. Nu iti fie frica sa incerci si combinatii mai ciudate la prima vedere, cum ar fi peste alb cu vanilie, pui si scortisoara, creveti si ghimbir, etc.

5. Prepara retete traditionale romanesti adaptate Dukan! 

Inlocuieste faina alba cu taratele de ovaz macinate, amidon de porumb, agar-agar sau faina de konjac. Pastele inlocuiestele cu paste/taitei Shirataki (obtinuti din konjac).

Spre exemplu putem consuma pe parcursul dietei sarmale sau ardei umpluti. Foloseste piept de curcan dar si tarate de ovaz in compozitia acestora.

Pentru inspiratie va sugeram sa consultati categoria Retete Dukan din site.

Mult succes tuturor!