10 lucruri care iti pot stopa slabirea in Dieta Dukan

Ai urmat instructiunile doctorului Dukan zi de zi, insa acul cantarului nu vrea nici mort sa o ia inapoi? Refuza sa se miste sau chiar iti arata ca te-ai ingrasat?! Iti suna familiar? Chiar daca credeai ca mananci corect, kilogramele in plus nu se topesc? Din pacate, nu exista nici o magie, dar exista unele motive de baza pentru care eforturile tale nu sunt de succes, unele care chiar te-ar putea surprinde.

1. Nu mananci suficienta proteina
Dupa cum stii, pentru metabolizarea proteinelor organismul trebuie sa consume o multime de energie pentru a le utiliza. Prin urmare, o dieta bogata in proteine poate acelera in mod natural metabolismul, deoarece organismul tau trebuie sa lucreze ore suplimentare pentru a transforma proteinele din mancare in energia necesasa functionarii lui. Mai mult, consumul de proteine iti ofera o multime de aminoacizi care ajuta la constructia si functionarea muschilor corpului tau. Deci asigura-te ca mananci suficiente proteine in zilele de PL (PV).

2. Medicamente
Medicamentele pot cauza retentie de apa, chiar si medicamentele care se elibereaza fara reteta, cum ar fi medicamentele care au in compoztie ibuprofen sau paracetamol. Discuta cu medicul tau pentru a te asigura ca faptul ca nu mai slabesti sau chiar te ingrasi este un efect secundar al unui medicament pe care il iei. Medicamentele pentru afectiuni psihiatrice pentru a trata tulburarea bipolara, schizofrenia, depresia, medicamente pentru inima, cum ar fi beta-blocantele, provoaca frecvent cresterea in greutate. In timp ce tratarea ta este cea mai importanta, medicul poate sa iti prescrie un alt medicament similar, fara efecte secundare de acest gen.

3. Prea multe exercitii cardio fara pauza de refacere
„Rupe”  sesiunile de cardio in mai multe parti, nu fa cardio fara intrerupere si nici intr-un caz zilnic. Cel mai bun mod de ardere a tesutului adipos din organism este un antrenament in mai multe etape, nu unul neintrerupt. Poti arde un numar corect de calorii in timpul exercitiilor fizice, dar metabolismul tau va fi oricum accelerat pentru urmatoarele 24-48 de ore, deci este obligatoriu sa faci pauza.
Suprasolicitarea nu te va face sa slabesti mai repede (dimpotriva, pentru ca nu are timp sa se refaca, corpul tau va stoca energia din mancare), ci doar sa te extenuezi!

4. Sodiul
Sursele ascunse de sodiu din condimentele 'la plic” sau condimente cum ar fi mustarul, sosul iute, wasabi, sosul de soia ori alimente precum mezelurile ori somonul afumat te pot face sa retii pana la aproape 2,5 litri de apa!  Pastreaza consumul de sodiu la un nivel minim, mai ales daca esti predispusa la retentia de apa!

5. Toxinele din mediul inconjurator.
Uita-te in toxinele din mediu care exista in casa ta. Folosesti produse de curatat dure, care nu sunt ecologice? Acestea toate au toxine sau substante chimice pe care le inspiram cand le folosim. Aceste substante obliga ficatul sa lucreze in plus, rezultatul fiind stagnarea.

Citeste mai multe despre ce nume poate sa iti stagneze slabirea direct din cartea dr Dukan: cumpara acum "Nu stiu sa slabesc"  .

6. Hormonul estrogen.
Estrogenul afecteaza, de asemenea, metabolismul nostru. Unele femei cred ca estrogenul determina cresterea in greutate, dar nu este chiar asa. Unul dintre efectele secundare ale terapiei de substitutie hormonala, de exemplu, este cresterea in greutate. Cu toate acestea, este usor de inteles de ce femeile pot fi induse in eroare. Lucrurile stau invers: de fapt, un deficit de estrogen duce la cresterea in greutate. Vezi tu, nivelul de estrogen creste sensibilitatea muschilor si grasimilor la insulina provocand astfel o secretie redusa de insulina si reduce efectul de stocare a grasimilor pe care insulina il are. Ceva asemanator face si estrogenul; aceasta ajuta la stimularea lipazei lipoproteinelor, care este o enzima care descompune grasimi. Si daca nu stiai, deficitul de estrogen declanseaza, de asemenea, pofta de carbohidrati.

7. BPA din produsele alimentare conservate
Bisfenolul A (sau BPA), este un compus organic descoperit in anul 1891 de catre chimistul rus Alexandr Dianin, folosit in fabricarea anumitor mase plastice si rasini epoxy. Acest compus este in folosinta inca din anul 1957. Anumite rasini epoxy care contin BPA sunt folosite pentru invelisul interior al conservelor si cutiilor pentru mancare si bauturi.
Deoarece acesta este cel mai cunoscut disruptor endocrin si potential obesogen, BPA merita o atentie speciala. BPA este adesea folosit la ambalarea produselor alimentare si bauturilor (de exemplu, anumite sticle de biberoane), cutii de alimentare si recipiente tip sticla. Alegeti produse conservate in ambalaje fara BPA sau produse in borcane de sticla, pentru a evita potentialul pericol de ingrasare pe care aceasta substanta chimica il poate provoca.
Uniunea Europeana, Canada, si mai recent SUA, au interzis folosirea BPA-ului pentru producerea de biberoane.

8. Indulcitorii artificiali
Intr-un studiu din 2008, cercetatorii au fost uimiti sa descopere ca oamenii care au baut bauturi indulcite artificial (chiar cu 0 zalorii) s-au ingrasat cu 47% mai mult intr-o perioada de opt ani decat persoanele care au evitat inlocuitorii de zahar. Taie caloriile in timp ce iti satisfaci totusi pofta de dulce cu indulcitori ca stevia, lo han sau xilitol - in doze mici!

9. Saritul peste mese
Daca mananci prea putin iti pui singura corpul in starea de foame, care iti incetineste ingrozitor metabolismul. Fii sigura ca ca alimentatia ta contine cel putin 1.200 de calorii pe zi, cu 3 mese principale si 1-2 gustari, pentru a mentine corpul alimentat cu energia de care are nevoie.

10. Restaurantele
Daca iti gatesti rar propriile mancaruri si ai tendinta de a manca prin restaurante, caloriile ascunse si excesul de sodiu te pot stagna sau ingrasa! Unele restaurante si magazine alimentare injecteaza o solutie de sare in carne sau adauga zahar, unt si alte grasimi la gratar. Asigura-te ca primesti exact ceea ce comanzi (adica fara sare, ulei, unt, etc).

Comentarii

Azi este ziua în care m-am hotărât ca trebuie sa fac ceva ca sa scap de cele 45 de kg pe care de prea mult timp le port cu mine. Nu am de gând sa va mint nici pe voi dar mai ales pe mine.REGIMUL VĂ ÎNCEPE PE 8 ianuarie. Mai am un sărbătorit pe 7.01. și trebuie sa fac ordine în cămară, congelator și nu în ultimul rand în frigider. Am sa dăruiesc tot ce nu-mi este permis și voi pune în loc alimente de care voi ave nevoie în bătălia mea cu kilogramele. Va rog pe cei care sunteți în aceeași situație ca și mine sa ne ajutam cu sfaturi și încurajări.
Pana pe 8 ianuarie am sa- mi fac curaj sa încarc și o fotografie cu "toate kilogramele mele"

Buna tuturor!
M-am apucat sa țin și eu deta acum câteva zile, sunt in ziua 4 in faza de atac. Problema e ca încă nu am ieșit niciodată cu scaunul deși am consumat și lingura de tararte obligatorie, și apa cu lămâie pe stomacul gol (de obicei asta era de ajutor). Cum sa fac?

Andreea555